Володимир КУШПЕТ про історичну реконструкцію “мамаївської” кобзи

Кобза мамаївська

За виданням: Володимир Кушпет. Школа реконструкції виконавської традиції: ліра, кобза, торбан, бандура, спів. – К.: Темпора, 2016. – Ч.І. – Музично-теоретична основа реконструкції старосвітського виконавства. – 110 с., іл. – Ч.ІІІ. – Кобза. – 154 с., нот. – Ч.VIII. – Додаток [ноти й тексти]. – 177 с., нот.

Реконструкція давньої музики, інструментів та способів гри на них – завдання окреме, непросте й дуже цікаве. І сьогодні у реконструкторів козацької старовини справжнє свято: книга – чи, власне, восьмикнижжя (бо це вісім частин у окремих палітурках) – Володимира Кушпета докладно висвітлює теоретичні й практичні засади цієї справи.

Подаємо фрагменти кількох розділів цього видання, які безпосередньо стосуються “мамаївської” кобзи, а також відео, де автор розповідає і грає на цьому інструменті.

Читати далі »

12 листопада 2017   (оновлено 16.11.2017)   //   Категорії: ІНСТРУМЕНТИ, АУДІО, ВІДЕО, ВИДАННЯ, Давні, Нові, Новини, НОТИ, СТАТТІ   Автори:   Майстри:              

Павло Конопленко-Запорожець і його кобза

П.Конопленко-Запорожець Серед багатьох відомих виконавців української діаспори 20-го століття привертає увагу Павло КОНОПЛЕНКО-ЗАПОРОЖЕЦЬ [1890–1982]. Називаючи себе кобзарем на тій підставі, що грав саме на кобзі, він видав цікаву книжку про свій інструмент і власний творчий шлях. Докладніше про це видання >>

Музична спадщина митця та опубліковані матеріали засвідчують, що його першим інструментом був одержаний у 1902 році традиційний народний варіант мамаївської кобзи, вік якого, можливо, налічував до 150 років. Наступні концертні зразки інструментів, успадкувавши давню форму і конструкцію, були підредаговані автором для академічного виконавства.

Кобза Конопленка-Запорожця мала 8 струн на грифі і 2, згодом 4 або 6 коротких приструнків. Cтрій її, як і стрій бандурки, мав багато спільного із сімома струнами торбана. Це підтверджують, зокрема, англомовні довідкові джерела – en.wikipedia.org та інші – означуючи стрій цієї кобзи як open G tuning і підкреслюючи спорідненість його зі строєм “російської” гітари.

Читати далі »

22 липня 2015   (оновлено 12.11.2017)   //   Категорії: ІНСТРУМЕНТИ, АУДІО, ВИДАННЯ, Давні, Новини, СТАТТІ   Автори:                
Сторінка1