Види інформації: АУДІО
Володимир КУШПЕТ про історичну реконструкцію “мамаївської” кобзи
За виданням: Володимир Кушпет. Школа реконструкції виконавської традиції: ліра, кобза, торбан, бандура, спів. – К.: Темпора, 2016. – Ч.І. – Музично-теоретична основа реконструкції старосвітського виконавства. – 110 с., іл. – Ч.ІІІ. – Кобза. – 154 с., нот. – Ч.VIII. – Додаток [ноти й тексти]. – 177 с., нот.
Реконструкція давньої музики, інструментів та способів гри на них – завдання окреме, непросте й дуже цікаве. І сьогодні у реконструкторів козацької старовини справжнє свято: книга – чи, власне, восьмикнижжя (бо це вісім частин у окремих палітурках) – Володимира Кушпета докладно висвітлює теоретичні й практичні засади цієї справи.
Подаємо фрагменти кількох розділів цього видання, які безпосередньо стосуються “мамаївської” кобзи, а також відео, де автор розповідає і грає на цьому інструменті.
Continue reading “Володимир КУШПЕТ про історичну реконструкцію “мамаївської” кобзи” →
Як настроїти бандурку
● “Класичний”, або звичайний стрій бандурки
● Торбановий стрій
● Давній стрій бандурки
● Рекомендовані тональності: Соль (G), Ля (A), До (C) − звуки для настроювання бандурки
● Процес настроювання
● Виставляємо рухому підставку − “кобилочку”
● Звуки для настроювання гітар чи реконструйованих “акомпануючих” кобз: шестиструнна “по-бандурковому”, шестиструнна народна − торбановий стрій, семиструнна народна − торбановий стрій, семиструнна академічна − “класичний” стрій.
Continue reading “Як настроїти бандурку” →
ВЕЧІР НАДВОРІ, НІЧ НАСТУПАЄ (лірична)
Наддніпрянщина
Комп’ютерне відтворення нот − ЛЯ-мінор (PDF, mp3):
Комп’ютерне відтворення нот − РЕ-мінор (mp3):
Вечір надворі, ніч наступає,
Вийди, дівчино, серце бажає!
Чистеє небо зіроньки вкрили,
Вийди до мене, дівчино мила.
Дай подивитись в яснії очі,
Стан твій обняти гнучкий дівочий,
Глянути в личко біле, чудове,
На коси довгі, на чорні брови.
ЗАПЛУТАЛИСЬ ХМАРИ В СМЕРЕКАХ (туристична, вальс)
Слова і музика Катерини Міщенко.
Синтезатор (mp3):
Комп’ютерне відтворення нот (PDF, mp3):
Ноти й таби до пісні:
Заплутались хмари в смереках,
Влилися туманами в ніч.
Ми йдемо високо й далеко
Вітрам і стихіям навстріч.
Позаду лишилася втома
І міст асфальтова тюрма.
Мабуть, в нас таки не всі вдома,
Бо нас нині вдома нема!
Ми знову на стежці ведмежій,
Де крешуть з небес ковалі.
Вечірню заграву-пожежу
Роздмухує Той, що в скалі.
Із сонцем і ми одпочинем,
А рано в дорогу нам час,
Бо сині карпатські вершини
Давно вже чекають на нас!
Джерело: my.etnoua.info.
КОПАВ, КОПАВ КРИНИЧЕНЬКУ (лірична)
Наддніпрянщина
Комп’ютерне відтворення нот верхнього голосу (PDF, mp3):
Ноти для верхнього голосу й таби на два голоси:
Копав, копав криниченьку неділеньку, дві,
Любив козак дівчиноньку людям − не собі.
Приспів:
Ой жаль, жаль не помалу –
Любив дівчину змалу, (2)
Любив, та й не взяв!
Ой жаль, жаль мені буде:
Візьмуть її люде − (2)
Моя й не буде.
Ой жаль, жаль!
Continue reading “КОПАВ, КОПАВ КРИНИЧЕНЬКУ (лірична)” →
МІСТО ЗОЛОТЕ, або СЮЇТА ДЛЯ ЛЮТНІ, ч.1. Канцона − Володимир Вавілов
Тут наводимо виклад мелодії для бандурки за піснею “Город золотой” з репертуару Бориса Грєбєнщикова.
Комп’ютерне відтворення нот (PDF, mp3):
Обгортка платівки В.Вавілова, ноти й таби пісні:
Ця мелодія у первісному – авторському – варіанті побачила світ 1972 року на платівці “Лютневая музыка XVI-XVII веков. В.Вавилов”, виданій фірмою “Мелодія”.
Її автор, Володимир Вавілов [1915–1973], видатний російський музикант-гітарист і лютніст, із цим твором вдався до містифікації. Він приписав авторство сюїти для лютні італійському композиторові 16-го століття Франческо Канова да Мілано. Проте у жодному зібранні творів Франческо да Мілано цього твору не було виявлено…
Згодом на цю мелодію російський поет Анрі Волохонський написав вірш під назвою “Рай” – саме його, з невеличкими змінами, виконує Борис Грєбєнщиков під назвою “Город золотой”. Подаємо тут його український переклад, скомпонований з різних джерел.
Continue reading “МІСТО ЗОЛОТЕ, або СЮЇТА ДЛЯ ЛЮТНІ, ч.1. Канцона − Володимир Вавілов” →
НА ДОЛИНІ ТУМАН (лірична, танго)
Слова Василя Діденка, мелодія Бориса Буєвського. Улюблене танго товариства на Сєдовців :) Граючи його, можна також поєднувати мелодію на четвертій струні з ритмічним боєм.
Комп’ютерне відтворення нот (PDF, mp3):
На долині туман,
На долині туман упав,
Мак червоний в росі,
Мак червоний в росі скупав. (2)
Continue reading “НА ДОЛИНІ ТУМАН (лірична, танго)” →
ОЙ ГИЛЯ, ГИЛЯ, ГУСОНЬКИ, НА СТАВ (лірична)
Полтавщина
Відео ПЕРШОГО голосу й ТОНЧИКА в кінці:
Комп’ютерне відтворення нот ВЕРХНЬОГО голосу (PDF, mp3):
НИЖНІЙ голос на бандурці з укулеле Aileen SG Style Electric (mp3) – стрій Ля мажор (А):
Ноти ВЕРХНЬОГО голосу й таби на ТРИ голоси:
Ой гиля, гиля, гусоньки на став,
Добрий вечір, дівчино, бо я ще й не спав. (2)
Ой не спав, не спав, й не буду спати –
Дай же мені, дівчино, повечеряти. (2)
Continue reading “ОЙ ГИЛЯ, ГИЛЯ, ГУСОНЬКИ, НА СТАВ (лірична)” →
ОЙ НА ГОРІ ТА Й ЖЕНЦІ ЖНУТЬ (козацька)
Хрестоматійна народна пісня.
Синтезатор – чоловічий хор (mp3):
Комп’ютерне відтворення нот (PDF, mp3):
Ноти й таби для класичного бандуркового строю (GDGBD):
Таби для давнього строю (GDGD):
Ой на горі та й женці жнуть, (2)
А попід горою яром-долиною
Козаки йдуть.
Гей, долиною, гей, широкою,
Козаки йдуть.
Попереду Дорошенко − (2)
Веде своє військо, військо запорізьке
Хорошенько.
Гей, долиною, гей, широкою,
Хорошенько.
Continue reading “ОЙ НА ГОРІ ТА Й ЖЕНЦІ ЖНУТЬ (козацька)” →