СТАТТІ

Posted in Новини НОТИ СТАТТІ

БАНДУРКА − мамаївська кобза: ЯК ГРАТИ ПО НОТАХ

Бандурка-укулеле Yamaha Бандурка, зроблена з тенорового укулеле Yamaha GL1, 2014 р. Тих, хто має досвід гри по нотах на шестиструнній або семиструнній гітарі, бандуркою не здивуєш і не злякаєш. Від семиструнної вона на дві струни простіша; від шестиструнної відрізняється насамперед першою і п’ятою струною: на обох звук на тон нижчий від звичного.

Цікавим “бонусом” за таку зміну строю – і за компактніші розміри бандурки – є незвичайна легкість підбирання мелодії паралельно з акордом супроводу. Справді традиційне – просте, красиве і доцільне

Для охочих маємо тут найпростіший “лікнеп” – див. Стислий виклад нотної грамоти для опанування бандурки чи гітари. А тих, хто вже знає, з чим “їдять” ноти – ласкаво просимо далі! :)

Continue reading “БАНДУРКА − мамаївська кобза: ЯК ГРАТИ ПО НОТАХ”

Posted in Новини НОТИ СТАТТІ

Стислий виклад нотної грамоти для опанування бандурки чи гітари

Нотна грамота Стислий виклад нотної грамоти для навчання грі на бандурці, гітарі та інших інструментах, а також для розбирання пісень з нотних збірників Ми сподіваємося, що ця публікація зможе трохи озброїти охочих грати на бандурці, а також і тих гітаристів, що навчаються грати з табів та акордів. Для таких людей зазвичай опанування нот є чимось схожим на потребу зайти в холодну воду. Воно то й можна… але починати ліньки… і маловідоме лякає :)

Проте нотна грамота опановується легко й швидко. Судіть самі: все необхідне можна вмістити на одній сторінці А4 формату!

Continue reading “Стислий виклад нотної грамоти для опанування бандурки чи гітари”

Posted in На інших сайтах Новини СТАТТІ

КОЗАК МАМАЙ (НАРОДНА КАРТИНКА) – Данило ЩЕРБАКІВСЬКИЙ, 1913

Україна Споконвічна – etnoua.info Козак Мамай (фрагмент). Сер.19 ст. Козак Мамай (фрагмент). Сер.19 ст. Полотно, олія. Національний художній музей України

Данило Щербаківський. Козак Мамай (народна картинка) // Журнал “Народне мистецтво”. – Київ, 1997. – №1. – С.18-22.

Передрук зі скороченнями за публікацією в літературно-мистецькому журналі “Сяйво”. – Київ, 1913. – №10-12.

У Лівобережній, а іноді й у Правобережній Україні ще й досі трапляється по хатах старих заможних козаків картина з написом “Козак Мамай”.

Підібравши під себе ноги, сидить на землі молодий козак. Обличчя у нього гарне, вуса довгі, а з начисто голеної голови спускається за ліве вухо тонкий, довгий “оселедець”. У багатому одязі, що на ньому, комір розхристаний, на ногах червоні чоботи, в зубах люлька, в руках бандура; за плечима, а іноді на землі чи на дереві, козацька зброя: лук, сагайдак, шабля, спис, рушниця, пістолі. Збоку, теж на землі, шапка, пляшка й чарка. Ззаду до списа прив’язаний кінь. Па картині внизу довгі вірші. Є багато картин, на яких, окрім цього казана, намальовано ще кілька козаків; вони п’ють, танцюють, тягають один одного за чуба… і т. ін…

Докладніше »