ІНСТРУМЕНТИ: Пристосовані
Бандурка з 4-струнного банджо Musima 1980-х років: що всередині?
Трапилася нагода придбати “з рук” цікавий інструмент – чотириструнне банджо-тенор Musima 1980-х років, зроблене в Східній Німеччині (НДР).
З конкретним екземпляром пощастило – ні тріщин, ані подряпин, гриф рівний, інструмент добре строїть. Було лише дві невеличкі проблеми, але їх вдалося легко вирішити. Перша – глухуватий бас, себто 4-та струна; друга – металеві струни стояли трохи зависоко над грифом, тому після сьомого ладу грати було некомфортно.
В І-неті кажуть, що всередині корпуса банджо Musima є гвинт для регулювання висоти струн. На жаль, такої можливості у цій моделі не виявилося. Зате була нагода глянути, що робиться в коряку інструмента…
За допомогу в придбанні банджо щиро дякуємо п.Оксані Смереці-Малик! :)
Continue reading “Бандурка з 4-струнного банджо Musima 1980-х років: що всередині?” →
Японський саншін – інструмент з “давнім бандурковим” строєм
Саншін (三線, sanshin, сансин) – лютнеподібний інструмент з острова Окінава, що в Японії. Його назва означає просто “три струни”. “Предком” саншіна є китайський сансян, а “нащадком” – чи не найвідоміший японський музичний інструмент сямісен.
• Основний стрій CFC – “давній бандурковий”.
• Струн/хорів: 3/3.
• Мензура: 600 мм.
Не-японці часто плутають саншін і сямісен, хоч відмінності між цими інструментами доволі значні. У них різний характер звуку. Саншін коротший, його корпус має округлішу форму і традиційно буває обтягнений зміїною шкірою, а корпус сямісена – котячою чи собачою. Плектр (бачі), яким зачіпають струни, для саншіна схожий на кіготь, а для сямісена – плаский. І дуже різною є традиційна музика для цих двох інструментів.
На саншіні можна легко грати як на бандурці, не перестроюючи його.
Continue reading “Японський саншін – інструмент з “давнім бандурковим” строєм” →
“Англійський танець” Джона Ренборна на бандурковому строї! :)
Цікава знахідка в І-неті – відео користувача TuckamoreDew. На ньому він сам грає твір Джона Ренборна “Англійський танець” на подорожній гітарі Hora Travel румунського виробництва. Але для нас найцікавіше, що використовується при цьому один з варіантів строю резонаторної гітари (dobro), DGDGBD – себто “класичний” стрій для шестиструнного варіанту бандурки.
Світ тісний! :)
БАНДУРКОВИЙ ВАЛЬС
Бандурка з триструнної домри-альта (mp3):
Таби:
Ця мелодія добре надається для три- та чотириструнної версії бандурки, де можна грати боєм.
ОЙ ЛОПНУВ ОБРУЧ (жартівлива, до танцю)
Наддніпрянщина
Аранжування для торбанового строю – Микола Пушкар на фестивалі “Трипільське Коло” біля м.Ржищів Київської обл., 30 червня 2013:
Аранжування для торбанового строю – Микола Пушкар; запис у Чапаївці, 2009:
П’ятиструнна бандурка з гітари-3/4 Floda BC-343N – простіший варант:
Ой лопнув обруч коло діжечки,
Дівчата ж мої сироїжечки!
Приспів:
Ой думалося, передумалося,
Одур голову бере, що не знаю, де живе.
Continue reading “ОЙ ЛОПНУВ ОБРУЧ (жартівлива, до танцю)” →
ОЙ ПІД ВИШНЕЮ, ПІД ЧЕРЕШНЕЮ (лірична, романс)
Слова Івана Котляревського, мелодія народна. З друкованих джерел.
Майстер Микола Прокопенко грає мелодію пісні на власноруч реконструйованій семиструнній кобзі торбанового (бандуркового) строю. Фрагмент відеозапису, зробленого Віктором Мішаловим у середині 1980-х років у Києві:
Ноти для семиструнної гітари чи кобзи класичного строю:
- Ой під вишнею / Обр. Н.Самуся // Гитаристу-любителю: Семиструнная гитара. – Вип.12. – С.9. – pdf.
Бандурка з укулеле-концерт Korala PUC-20 (mp3):
Таби до пісні – класичний стрій (GDGBD):
Ой під вишнею,
Під черешнею
Стояв старий з молодою,
Як із ягодою.
Continue reading “ОЙ ПІД ВИШНЕЮ, ПІД ЧЕРЕШНЕЮ (лірична, романс)” →
ПО ДІБРОВІ ВІТЕР ВИЄ (лірична)
Слова Тараса Шевченка, мелодія народна
Бандурка з банджолеле Gold Tone BUT Tenor – класичний стрій:
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
Continue reading “ПО ДІБРОВІ ВІТЕР ВИЄ (лірична)” →